Ta witryna wykorzystuje pliki cookie
Close
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies
DE
EN
PL
Serwis Podatkowy Nr 44
A A A Pdf Print16x16 Mail16x16

          W dniu 9.06.2010 r., weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów dotyczące czasowego zwolnienia z VAT materiałów budowlanych przekazywanych w darowiźnie osobom poszkodowanym w powodziach w maju i czerwcu tego roku.

          Zwolnienie obejmuje zarówno darowizny na rzecz osób fizycznych, jak również szkół i innych placówek prowadzących działalność edukacyjną, kulturalną, a także ośrodków opieki zdrowotnej, społecznej oraz oferujących zakwaterowanie dla uczniów i studentów. Darczyńca, aby skorzystać ze zwolnienia, jest zobowiązany uzyskać od poszkodowanego stosowne dokumenty. W przypadku osób fizycznych będzie to oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu czy budynku, w którym powstała szkoda w wyniku powodzi, oświadczenie o przeznaczeniu otrzymanych materiałów budowlanych do usuwania skutków powodzi i zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej potwierdzające poniesienie szkody. Pozostałe podmioty powinny dostarczyć darującemu oświadczenie o przeznaczeniu materiałów do likwidacji szkód po powodzi oraz zaświadczenie wydane przez samorząd o poniesieniu szkody w obiektach.

           Zastosowanie zwolnienia od podatku w przypadku osób dokonujących dostawy materiałów budowlanych nie oznacza możliwości odliczenia podatku związanego z nabyciem tych towarów. Rozwiązanie ma charakter wyjątkowy i będzie obowiązywać na czas określony do 30 września br. Rozporządzenie zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw Nr 100, poz. 638.

Użytkowników on-line: 70
Zalogowanych: 0
Dane adresowe

węgliniec

Urząd Gminy i Miasta Węgliniec
ul.Sikorskiego 3
59-940 Węgliniec

NIP: 615-18-08-660
REGON: 230821411

Bank Spółdzielczy w Pieńsku o/Węgliniec
Numer konta: 12 8382 0001 2600 0648 3000 0010

tel. +48 75 771 25 52
+48 75 771 25 56
+48 75 771 14 35
+48 75 771 14 37
fax. +48 75 771 25 51
e-mail: wegliniec@wegliniec.pl

telefon alarmowy
(poza godzinami pracy Urzędu)
600 52 86 07