„Niezbędne wymagania techniczne:
- dla interaktywnych formularzy
1. Komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 2000, XP, Vista lub 7 i skonfigurowanym dostępem do Internetu (do instalacji wtyczki i AR mogą być potrzebne uprawnienia administratora systemu operacyjnego).
2. Zainstalowane oprogramowanie Adobe Reader w minimalnej wersji 8.1.4, zalecana wersja 9.x.
3. Zainstalowana w systemie wtyczka (plug-in) do programu Adobe Reader (pobrana ze strony www.e-deklaracje.gov.pl, zakładka „Do pobrania”) .
- dla aplikacji desktopowej
1. Komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 2000, XP, Vista lub 7 , Linux lub MacOS i skonfigurowanym dostępem do Internetu (mogą być wymagane uprawnienia administratora systemu operacyjnego).
2. Zainstalowane oprogramowanie Adobe Reader w minimalnej wersji 8.1.4, zalecana wersja 9.x.
W celu złożenia zeznania drogą elektroniczną z interaktywnych formularzy należy:
1. Pobrać ze strony Ministerstwa Finansów odpowiedni interaktywny formularz i zapisać na dysku lokalnym komputera. Możliwe jest także otwarcie formularza bezpośrednio na stronie www.e-deklaracje.gov.pl , zakładka „Formularze”.
2. Wypełnić formularz zeznania wraz z odpowiednimi załącznikami.
3. Wprowadzić dane autoryzujące do podpisania zeznania.
4. Wysłać dokument do systemu e-Deklaracje.
5. Zachować numer referencyjny wygenerowany po wysłaniu dokumentu. Ten unikalny identyfikator jest niezbędny do pobrania Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO). Numer referencyjny jest zapisywany również na formularzu w sekcji „Komunikacja z Ministerstwem Finansów”.
6. Pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Prawidłowo złożony dokument uzyska status 200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie.
7. Wyświetlić UPO (operacja dostępna tylko przy statusie 200). Dane z dokumentu wydrukować i/lub zapisać na dysku komputera.
Uwaga! Dokument Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) jest jedynym dowodem potwierdzającym złożenie zeznania w formie elektronicznej.
Zeznania można również składać korzystając z aplikacji e-Deklaracje Desktop (udostępnionej na stronie www.e-deklaracje.gov.pl w zakładce „Do pobrania”) wspierającej obsługę tylko formularzy interaktywnych bez podpisu kwalifikowanego.
Szczegółowe informacje i wskazówki dla podatnika dotyczące składania zeznań rocznych za 2009 rok drogą elektroniczną bez kwalifikowanego podpisu zawierają dodatkowe instrukcje zamieszczone na stronie www.e-deklaracje.gov.pl w zakładce „Instrukcje”.
tel. | +48 75 771 25 52 |
+48 75 771 25 56 | |
+48 75 771 14 35 | |
+48 75 771 14 37 | |
fax. | +48 75 771 25 51 |
e-mail: | wegliniec@wegliniec.pl |